Egy több mint 260 millió forintos fejlesztésnek köszönhetően a tanév kezdetétől átalakult a győri Mobilis interaktív kiállítási központ működése, hétköznap délelőttönként iskolai csoportoknak tartanak élményszerű foglalkoztatást műszaki és természettudományi területeken.

m01Rendszeresen tartanak fejlesztő foglalkozásokat – fotó: mobilis-gyor.hu

Az új, három csoport egyidejű fogadására alkalmas élményközpontban, amely a Mobilis Diáklabor nevet kapta, elsősorban a kémia, fizika és matematika tantárgyakra fókuszálva valósul meg az iskolai oktatást kiegészítő természettudományos oktatás – hangzott el a programot bemutató hétfői sajtótájékoztatón.

Rákosi Szabolcs, a Mobilis Közhasznú Nonprofit Kft. vállalati kapcsolatok vezetője arról beszélt, hogy a fejlesztéssel és az új működéssel az eddigi tudományos játszótér funkció helyett, rendszeres foglalkozást kínálnak. Ezzel sokkal inkább meg tudják alapozni a gyermekek sikeres pályaválasztását. Az Emberi erőforrás fejlesztési operatív program keretében kialakítottak egy 210 ember befogadására alkalmas lelátót, ahol látványos kísérleteket mutatnak be a gyermekeknek, a laborszigetekben pedig már maguk is kísérletezhetnek. Dőry Tibor, a létesítmény ügyvezetője elmondta, hogy a fejlesztés célja a természettudományos tárgyak népszerűsítése, az élményszerű oktatás elterjesztése és a Mobilis kihasználásának növelése.

Tíz győri és tíz környékbeli általános iskola vesz részt a délelőtti foglalkozásokon. Az egyéni látogatókat és a családokat délutánonként és szombatonként fogadják. Szeptember eleje óta eddig több mint kétezer diák vett részt a foglalkozásokon – fogalmazott az ügyvezető. A sajtótájékoztatón elhangzott az is, hogy a Kutatók éjszakáján nyílik egy másik élményközpont is, a MobilITy, ahol a gyermekek a legújabb infokommunikációs és digitális eszközöket próbálhatják ki. Egyebek mellett lehet robotokat építeni és programozni, de lehet próbálni a 3 dimenziós nyomtatást, de távcsöves észlelést is tartanak.

m02Robotokat is lehet építeni – fotó: mobilis-gyor.hu

Földesi Péter, a Széchenyi István Egyetem rektora arról beszélt, hogy ma már nem elég középiskolás korban megszólítani a diákokat, ezért az oktatási programban az általános iskola második osztályos tanulói a legkisebbek. Hozzátette, hogy a fizikai törvényszerűségeket a kísérletekkel egyszerűbb megmutatni és tanítani is, így biztosítottabb lehet a tudományos utánpótlás.