A Hydro Extrusion Hungary Kft. székesfehérvári gyára 2,8 milliárd forintból fejleszt, a két beruházás új generációs elektromos autókhoz fog magas hozzáadott értékű, megmunkált alkatrészeket előállítani.

hydroSzijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter (j) támogatói okiratot ad át Frank Iepemának, a Hydro Extrusion Hungary Kft. ügyvezető igazgatójának a társaság székesfehérvári telephelyén
Fotó: Vasvári Tamás / MTI

A gyár jelentőségét mutatja, hogy a Land Rover, a Jaguar és a Tesla is alkalmazza a fehérvári mérnökök által kidolgozott eljárások alapján gyártott szerkezeti elemeket. - emelte ki Szijjártó Péter

Továbbá hangsúlyozta, hogy Magyarország "az autóipar elektromobilitásra épülő új világában élszereplő lett, miközben a tradicionális autóiparban is zászlóshajók voltunk Európában". Példaként említette, hogy a világ legnagyobb járműakkumulátor gyártókapacitása jön létre hazánkban a múlt héten bejelentett iváncsai beruházással.

A miniszter megemlítette, hogy a szakértők becslései szerint 2030-ra tízszeresére nő az elektromos autók száma, vagyis lesz igény mind az akkumulátorokra, mind a Székesfehérváron előállított alumínium termékekre.

Frank Iepema, a Hydro Extrusion Hungary Kft. ügyvezető igazgatója arról beszélt, hogy a gépjárműiparnak egyre inkább az erős és könnyű alumínium profilokra van szüksége, éppen ezért fektetnek be a high-tech termékek gyártásába.

A nyilvános cégadatok szerint a Hydro Extrusion Hungary Kft. 2019-ben 327 millió eurós (akkori értéken 108 milliárd forint) nettó árbevételt ért el, adózott eredménye mínusz 215 ezer euró (70 millió forint) volt. A 2018-as üzleti évben a cég 338 millió eurós (akkori értéken 109 milliárd forint) nettó árbevétel mellett 3,681 millió eurós (1,185 milliárd forint) veszteséget realizált.