Minél nagyobb egy magyar kis- és középvállalkozás, annál előrébb tart a digitalizációban – állapította meg a csütörtökön közzétett Digiméter 2020-as kutatási jelentése.

Illusztráció – fotó: pexels.com

A Digiméter – Digitális Versenyképességi Mutató az idén indult, többévesre tervezett kutatássorozat, amelyet a SmartCommerce Consulting, a Reacty Digital, az eNET és a Virgo valósít meg. A mintegy nyolcszáz magyar kis- és középvállalkozás körében végzett kutatásban hat témakörben – digitális jelenlét, digitális mindennapok, vállalkozásvezetés, értékesítés és marketing, digitális pénzügyek, illetve informatikai biztonság – mérték fel a vállalkozások digitális képességeit. A százpontos skálán a vizsgált vállalkozások átlaga 40 pont lett. A kutatás szerint a magyar kkv-knál a pénzügyek digitalizálása áll az élen 61 ponttal, míg a sor végén az értékesítés és marketing áll, 17 ponttal.

Az átlagnál többet, 57 pontot ért el az informatikai biztonság digitalizációja. A tevékenységi körök szerint érthető módon az élen az infokommunikációs cégek állnak (51 pont), a legrosszabbul pedig az építőipariak végeztek (33 pont). A digitálisan leginkább versenyképesnek bizonyult vállalkozás 91 pontot kapott. Azt írták: a 20 főnél nagyobb szervezetek átlagosan 48, míg az ennél kisebb cégek, mérettől függően, 37-40 pontot szereztek. Területileg a budapesti és Pest megyei vállalkozások majdnem minden témakörben az élen vannak, az előnyük mégsem jelentős, ami azt jelenti, hogy a digitalizációnak jellemzően nem területi korlátai vannak – közölték. A kutatássorozat első általános felmérésének részletes eredményeit a Digimeter.hu weboldalon teszik közzé.