A jelenlegi árszinteket figyelembe véve már hatékonyabb a dízelmotoroknál a hidrogénalapú üzemanyagcellákkal foglalkozó Loop Energy legújabb rendszere – közölte a cég.

Illusztráció: Pixabay

Elmondásuk szerint egy kamion 100 dollárnyi üzemanyaggal 178 kilométert tenne meg az új rendszerrel, míg egy ugyanolyan dízeles csak 175-öt.

A különbség nem nagy, de több kamionos cég (Daimler Truck, Volvo, stb.) felismerte, hogy a hosszú távolságok megtételéhez nem tudnak annyi nehéz akkumulátort építeni a járművekbe, hiába a zéróemissziós elektromos autókra állt rá az autóipar, az elektromos teherszállítást nem találják vállalható jövőnek, inkább az üzemanyagcellák felé orientálódnak.

A víz az egyetlen emissziós tényezője az üzemanyagcellás járműveknek, eddig azonban az jelentett problémát, hogy ezek a rendszerek jelentősen kisebb hatékonysággal bírtak, mint a dízelmotorok, valamint gyakorlatilag nem léteztek töltőállomások Európában.

A Loop Energy szerint most sikerült leküzdeni az első akadályt, ami a szektor előrehaladását jelentheti. Már van olyan takarékos termékük, ami a széleskörű elterjedésnek feltétele.