A cégvezetők többsége szerint a mesterséges intelligencia nem helyettesítheti az embert, 60 százalékuk elsősorban a humán erőforrás kiegészítésére és támogatására alkalmazná a technológiát, ehhez pedig a képzésre kellene nagyobb hangsúlyt helyezni – állapítja meg a Deloitte nemzetközi tanácsadó cég  a legfrissebb felmérésének eredményeit összegezve.

asdIllusztráció – fotó: pexels.com

Az idén a tizedik Deloitte 2020 Globális Humán Erőforrás Trendek kutatás 119 ország 9000 üzleti és HR vezetőjének megkérdezésével készült, a vizsgálat eredményéről szerdán közleményben tájékoztatták az MTI-t. A kutatásból kiderült, hogy míg a megkérdezett vállalatok 70 százaléka már használ valamilyen mesterséges intelligencia alapú megoldást vagy kísérletezik ilyennel, ugyanakkor a munkavállalók technológiai képességeinek továbbfejlesztését mindössze 17 százalék támogatja tudatosan.

A vállalatok jellemzően egymástól elkülönítve kezelik a humán- és a technológiai erőforrások kihívásait, és ez részben abból az elterjedt nézetből fakad, hogy a technológia térnyerése veszélyt jelent a munkahelyekre – hívják fel a figyelmet a kutatók. Hozzáteszik: ezt annak ellenére gondolták így a válaszadók, hogy a koronavírus-járvány alatt kiderült, a technológiai lehetőségek csak emberi hozzáértéssel és kreativitással használhatók ki igazán.