A projektben a kerékterhelés-méréssel mért adatok járműdiagnosztikai kutatása is megvalósult, olyan adatszolgáltatást tesznek lehetővé, amelyet a vasúti árufuvarozó vállalatok használhatnak a megelőző karbantartás optimális tervezéséhez.

Illusztráció - Fotó: Ankush Minda

A 449,2 millió összköltségű projektet a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Alap 261,6 millió forinttal támogatta, a projekt magas képzettséget igénylő öt új kutatóhely létrehozásához járult hozzá. A fejlesztésben az evopro Innovation Kft. konzorciumvezetőként, a Magyar Államvasútak Zrt. konzorciumi tagként vettek részt.

A projektben megvalósult a 30 darab eRDM240 típusú dinamikus kerékterhelés-mérő állomás mérési pontosságának követésére alkalmas önkalibráló szerver, amely a MÁV üzemeltetésében működő statikus vágánymérlegek mérési eredményeinek elérésével és felhasználásával meghatározza a dinamikus kerékterhelés-mérő rendszerek mérési bizonytalanságát, és elvégzi a rendszeres kalibrációját.