A kötöttpályás járműgyártás felélesztésére kiírt program része, hogy a munkaerőhiány enyhítésére programot dolgoznak ki, továbbá több földalatti-prototípus kifejlesztését is támogatják.

földalattiÚj, magyar gyártású kocsikban gondolkodik a kormány – fotó: nyugat.hu

A kormány támogatja a nemzeti kötöttpályás járműgyártást, a Magyar Közlöny legfrissebb számában megjelent kormányhatározat szerint a kormány elfogadja a Kötöttpályás járműgyártási cselekvési tervet, és felhívja a nemzetgazdasági minisztert, hogy gondoskodjon a 2017-2018-ban megvalósítandó fejlesztések végrehajtásához szükséges 6,5 milliárd forintról.

A kormányhatározat szerint 2017-ben 1 milliárd forintot, 2018-ban pedig 4 milliárd forintot fordítanak a Millennium földalatti járműpark megújításának érdekében létrehozandó 2-2 prototípus tervezésére, gyártására, illetve 2018-ban 1,5 milliárd forintot költenek a Fogaskerekű járműpark megújításának érdekében létrehozandó 1 prototípus tervezésére, gyártására.

A munkaerőhiány enyhítésére programot dolgoznak ki a hegesztő, járműszerelő, járművillamossági szerelő, elektromos szakember, forgácsoló szakember, villamos- és gépészmérnök, technológus, gépi forgácsoló/CNC gépkezelő és ipari fényező szakmákban. A határozat szerint a Magyar Nemzeti Kereskedőház feladata felmérni a kötöttpályás járműgyártók exportlehetőségeit, és kidolgozni a gyártók külpiacra juttatásának cselekvési tervét.

A kormány egyetért azzal, hogy a  MÁV-Start IC+ személykocsikat szerezzen be, 2017-ben legfeljebb 3,2 milliárd forint, 2018-ban legfeljebb 12,8 milliárd, 2019-ben legfeljebb 16 milliárd forint, 2020-ban legfeljebb 13,4 milliárd forint értékben. A postaügyért és a nemzeti pénzügyi szolgáltatásokért felelős kormánybiztos feladata áttekinteni a Magyar Fejlesztési Bank hitelezési programját, és az egyéb, magyarországi bankrendszerből történő finanszírozás lehetőségét a kötöttpályás járműgyártás támogatására.