A vártnál jobb eredményt ért el a BMW AG a harmadik negyedévben és egyúttal megerősítette eladásainak kismértékű növekedését jelző korábbi éves prognózisát is a szerdán a cég honlapján közzétett beszámolójában.

A szeptemberrel zárt harmadik negyedévben a BMW AG 26,667 milliárd euró, az előző évi azonos időszakban elértnél 7,9 százalékkal magasabb értékesítési árbevétel mellett 32,9 százalékkal 2,289 milliárd euróra növelte kamat és adófizetés előtti (EBIT) eredményét. A csoport nyeresége a harmadik negyedévben 2018 harmadik negyedévéhez képest 11,5 százalékkal 1,546 milliárd euróra emelkedett.

A harmadik negyedévben a BMW AG 630 ezer autót gyártott, 2,2 százalékkal többet az előző évinél, eladásait pedig 3,6 százalékkal 613 ezerre növelte. Márkák szerinti bontásban a harmadik negyedévben a BMW eladásai 3,7 százalékkal 525 ezerre, a Mini eladásai 2,6 százalékkal 86 ezerre, a Rolls-Royce eladásai 41,6 százalékkal 1243-ra növekedtek. Az autóipari üzletág bevételarányos jövedelmezősége 2,2 százalékponttal 6,6 százalékra javult a harmadik negyedévben.

Hamarosan már Debrecenben is gyártani fognak – fotó: BMW Group

Motorkerékpárt 43,7 ezret értékesített a harmadik negyedévben a BMW, 9,9 százalékkal többet mint egy évvel korábban. Az üzletág bevételarányos jövedelmezősége 0,6 százalékponttal 6,3 százalékra csökkent. Európában a harmadik negyedévben 2,0 százalékkal többet, 259 ezer autót értékesített a csoport, ezen belül Németországban 4,1 százalékkal többet, 78 ezret.

Az Egyesült Államokban 3,6 százalékkal 86 ezerre, Kínában pedig 10,1 százalékkal 176 ezerre nőttek az eladásai. A BMW harmadik negyedévi eredménye meghaladta az elemzői várakozásokat mind az EBIT, mind a bevételarányos jövedelmezőség tekintetében. A vártnál jobb eredmény az új, magas árfekvésű SUV modellek piaci sikerének tulajdonítható.

A 2018-as bázisértéket mindemellett az új járműmodellek típusengedélyének kiadásához szükséges új emissziós tesztelési eljárás, a WLTP szeptemberi bevezetése szorította lejjebb. A BMW AG januártól szeptemberig 1,866 millió autót értékesített, 1,7 százalékkal többet az előző évinél. A BMW eladásai 2,2 százalékkal 1,601 millióra nőttek, a Mini eladásai 1,8 százalékkal 261 ezerre csökkentek, a Rolls-Royce eladásai 42,0 százalékkal 3777 ezerre nőttek. Motorkerékpárból a BMW 137 ezret értékesített az első kilenc hónapban, 8,0 százalékkal többet az előző évinél.

A csoport első kilenc havi bevétele 3,4 százalékkal 74,8 milliárd euróra nőtt, ezen belül az autóipari üzletágé 3,6 százalékkal 64,8 milliárd euróra, a motorkerékpár üzletágé 12,8 százalékkal 1,8 milliárd euróra. Az első kilenc havi adó és kamatfizetési eredmény (EBIT) 5,1 milliárd euró lett, 29,1 százalékkal kisebb az előző évinél. A nettó nyereség pedig 37,1 százalékkal 3,6 milliárd euróra csökkent. Az autóipari üzletág bevételarányos jövedelmezősége 3,5 százalékponttal 4,1 százalékra csökkent az első kilenc hónapban, a motorkerékpár üzletágé pedig 0,4 százalékponttal kisebb, 12,1 százalék lett.

A BMW AG harmadik negyedéves eredmény beszámolójában megerősítette korábbi éves előrejelzését. A csoport adó előtti eredménye eszerint "jelentős mértékben csökken" majd a tavalyihoz képest. Az autóeladások a 2018-as 2,490 millióhoz képest kismértékben növekednek majd és új rekordot érnek el.

Az autóipari üzletág bevételarányos jövedelmezősége viszont egy folyamatban lévő trösztellenes eljárás költségeire elkülönített összeg miatt a tavalyi 7,2 százalék után az idén 4,5 és 6,5 százalék között alakul majd, 1,0-1,5 százalékponttal az eredetileg tervezett 6-8 százalék alatt. A motorkerékpár üzletág eladásai jelentősen növekednek majd, a bevételarányos jövedelmezőség pedig 8,1 százalék után 8-10 százalék között alakulhat.