Az amerikai Boeing repülőgépgyártó legfrissebb előrejelzése szerint a következő 20 évben 2,1 millió légi közlekedési szakemberre lesz szüksége az iparágnak.

A társaság közleménye szerint a következő 20 évben 637 ezer pilótára, 648 ezer karbantartóra és 893 ezer légiutas-kísérőre lesz szükség, hogy kiszolgálják a légi ipar bővülését. Az egy évvel korábbi előrejelzéshez képest a Boeing szerint 3,2 százalékkal több pilótára, viszont 4,6 százalékkal kevesebb karbantartóra mutatkozik igény, mivel az új repülők kevesebb karbantartást igényelnek.

boeingRengeteg műszaki szakemberre fog igényt tartani az ágazat – fotó: airportjournals.com

A legnagyobb igény a világ légi forgalmának mintegy 40 százalékát adó Ázsia-Óceániában van. Csak ebben a térségben 253 ezer pilóta, 256 karbantartó és 308 ezer légiutas-kísérő kezdhet el dolgozni 2036-ig. Ez a szám magasabb, mint az európai, valamint észak- és dél-amerikai igény összesen. Európában 106 ezer pilóta, 111 ezer karbantartó és 173 ezer légiutas-kísérő szolgálhatja ki a fejlődést, Észak-Amerikának pedig a mostani előrejelzés szerint 117 ezer pilótát, 118 ezer karbantartót és 154 ezer légiutas-kísérőt kell alkalmaznia.

Háromszorosára emelkedett az amerikai Boeing repülőgépgyár üzemi és adózott eredménye az első félévben az előző év azonos időszakához képest – közölte szerdán a társaság az MTI-vel.

Erősödik a Boeing, megháromszorozódott a vállalat üzemi ereménye
A gyártó tájékoztatása szerint annak ellenére értek el kiemelkedő pénzügyi teljesítményt, hogy árbevételük nagyobb részt a kevesebb gépátadás miatt hét százalékkal 43,7 milliárd dollárra csökkent. Az üzemi eredmény azonban 1,3 milliárdról 4,5 milliárd dollárra, az adózott eredmény pedig 985 millióról 3,2 milliárd dollárra emelkedett a félév végével.

A Boeing azzal magyarázta a jobb pénzügyi eredményeket, hogy sikerült optimalizálniuk a termelést és máskorra időzítettek egyes kiadásokat. A cég listaárakon számolt rendelésállománya 482 milliárd dollárt tett ki, ami 2 milliárd dollárral magasabb, mint tavaly ilyenkor. A bevételek legnagyobb részét adó kereskedelmi repülőgépgyártás területén 6 százalékkal kevesebb, 352 gép készült el és került az üzemeltetőkhöz, emiatt 6 százalékkal 30 milliárdra csökkent az árbevétel, de az üzemi eredmény a tavalyi 60 millió dollárról idén június 30-ra 2,7 milliárd dollárra ugrott.

Az Airbus nyeresége csökken 15%-al csökkent az első negyedévben
Tizenöt százalékkal csökkent az Airbus-csoport adózott eredménye az első félévben az előző év azonos időszakához képest. A toulouse-i székhelyű repülőgépgyártó csütörtökön közölte a honlapján első fél éves eredményét. E szerint a cég árbevétele a tavalyival megegyező szintű, 28,7 milliárd euró volt. A kiigazított üzemi eredmény azonban már 35 százalékos csökkenést mutat, a tavalyi 1,6 milliárd után az idén 1,1 milliárd eurót tett ki.

a380Az Airbus A380 jelenleg a világ legnagyobb utasszállítója – fotó: toulouse-visit.com

A társaság jelentése szerint az adózott eredmény tizenöt százalékos csökkenéssel 1,5 milliárd euróra módosult, a listaáron számolt rendelésállomány értéke 8 százalékkal 980 milliárd euróra mérséklődött, a készpénzállomány pedig 29 százalékot esett. A kereskedelmi repülőgépek gyártásával foglalkozó részleg bár 3 százalékkal nagyobb, 21,7 milliárdos árbevételt ért el, az üzemi eredmény 25 százalékkal 954 millió euróra esett.

Rosszabbul teljesített a helikopterek gyártásával és a hadiiparral foglalkozó részleg is, de egyelőre minden szegmens nyereségesen üzemel. Az Airbus elemzésében azt írta, hogy a piaci környezet továbbra is támogatja a gyártás felfuttatását, de ezt a hajtómű-beszállási problémák hátráltatják, így a következő fél évben a fő cél a hibaforrások megszüntetése.