A magyarországi autópiacon várhatóan a flotta-értékesítés fog elsőként felállni a pandémia okozta visszaesésből, amit a SEAT is kihasználhat a cégek számára egyre vonzóbb modellkínálatával – mondta el Papp Zoltán, a SEAT márkát importáló Porsche Hungaria Kft. márkaigazgatója az MTI-nek.
Illusztráció – fotó: SEAT
Az újautóárak minden márkánál növekedtek az idén az Európai Unióban hatályba lépett szennyezőanyag-kibocsátási normák szigorodásának, valamint a forint/euró árfolyam alakulásának következményeként. A drágulás főleg a magánvevőket érintette érzékenyen, és sokan elhalasztották vásárlásaikat a koronavírus-járvány okozta gazdasági aggodalmak miatt is – fejtette ki. Megjegyezte: az idén már nem javította az eladásokat a nagycsaládosok autóvásárlását támogató program sem, ami tavaly még 200 autó eladását hozta a márkának.
Várakozásai szerint a SEAT az idén mintegy 3000 új járművet tud átadni Magyarországon, ez 25 százalékkal maradna el a tervtől. Tavaly az importőr 3800 darabot szállított ki. A márka jelenleg 1,5 százalékos részesedéssel rendelkezik az új személyautók magyarországi piacán, ahol a szakértők körülbelül 120 ezer jármű eladását, mintegy 20 százalékos visszaesést prognosztizálnak az idén.
Papp Zoltán szerint a SEAT pozícióját a flotta-értékesítésben nagyban erősítheti a modellpaletta új darabja, a Leon negyedik generációs modellje. A márka eladásaiban jelenleg 60 százalékot tesznek ki a céges vevők. Szedán és kombi Leonból jövőre 1500-1600 darab eladását remélik. A napokban piacra lépett a modell plug-in hibrid változata is. A márkaigazgató emlékeztetett arra, hogy a Volkswagen konszern a járvány miatt márciusban leállította a termelést több hétre európai gyáraiban, de a készleten lévő autókkal ki tudták szolgálni a vevőket. A SEAT-nál jelenleg sincs kapacitáshiány miatt csúszás a megrendeléseknél – jelezte.
Papp Zoltán kiemelte: a SEAT kereskedelmi hálózatát nem ingatta meg járvány, nem volt szükség arra, hogy márkakereskedéseket zárjanak be. Elmondása szerint ez annak köszönhető, hogy már évekkel ezelőtt racionalizálták a hálózatot, a 11 kereskedés pénzügyileg stabil. A márka bővítést is tervez, legalább egy új értékesítési pontot nyitnak még az idén.