A Vicor három új autóipari minőségű teljesítménymodult mutatott be a 48V-os elektromos jármű (EV) rendszerekhez, amelyek 2025-ben támogatják az eredeti gyártók (OEM) és az 1. szintű autóipari beszállítók termelését, és iparágvezető teljesítménysűrűséggel rendelkeznek. A BCM6135, DCM3735 és PRM3735 modellekben a Vicor által tervezett AEC-Q100 minősítésű integrált áramkörök találhatók, amelyek sikeresen befejezték a PPAP folyamatot az autóipari ügyfelekkel.
Forrás: Vicor
A BCM6135 egy 2,5 kW-os BCM® busz konverter, amely az akkumulátor által biztosított 800V-ot alakítja át 48V-ra, hogy biztonságos kisfeszültségű (SELV) energiát biztosítson a jármű számára. A hatékonysága 98 százalékos. A BCM6135 belsőleg izolációt biztosít a magas és az alacsony feszültség között, jelentősen csökkentve ezzel a DC-DC átalakításhoz szükséges helyet.
A BCM6135 teljesítménysűrűsége 158 kW/L, ami lehetővé teszi az EV-rendszerek tervezői számára, hogy csökkentsék az elsődleges DC-DC átalakító méretét, ezzel csökkentve a jármű teljes súlyát. A BCM6135 képes egy 25 fontos 48V-os akkumulátort kiváltani, virtuális akkumulátorként működve a járművekben, köszönhetően a gyors, kétirányú áramválaszának, amely 8 megaamper/másodperc. Ez a csere további költség- és súlymegtakarítást eredményez.
A DCM3735 egy 2,0 kW-os DC-DC átalakító, amely egy szabályozatlan 48V-os bemenetet alakít át szabályozott 12V-os kimenetre. A DCM3735 széles bemeneti tartományt kínál, és különböző autóipari alkalmazásokban alkalmas, köszönhetően a 8-16V közötti kimeneti feszültségszabályozási képességének. A DCM3735 teljesítménysűrűsége 300 kW/L, ami vonzó opcióvá teszi a 48V-os elosztást a 12V-os alrendszerekkel összekötő topológiák számára, különösen a zonális ECU alkalmazásokban.
A PRM3735 egy 2,5 kW-os PRM™ szabályozó, amelyet 48V-os energiaforrásokhoz terveztek, és 99,2 százalékos hatékonysággal működik. Kompakt mérete és 260 kW/L teljesítménysűrűsége optimalizálja a helyhasználatot, csökkentve ezzel a DC/DC teljesítményrendszer teljes méretét. A PRM3735 alkalmas a jövő járműarchitektúráiban 48V-ra szabályozott terhelések energiaellátására.
Az új Vicor modulok több mint 300 konfigurációban állíthatók össze, kivételes rugalmasságot és skálázhatóságot biztosítva a különböző járműalrendszerek innovációjának elősegítéséhez. Továbbá, ahogy a piac áttér a 12V-ról a 48V-os zonális architektúrára, ezek a megoldások rendkívül hatékony opciót kínálnak a 48V-ra és onnan történő átalakításhoz. Az automatikus teljesítménymegosztás lehetővé teszi mindhárom modul zökkenőmentes integrálását a nagyobb teljesítmény érdekében. Ezek a modulok megoldást nyújtanak az 800V, 400V, 48V és 12V rendszerek összetett problémáira.