A Changan Automobile bevezette azt, amit a világ első kereskedelmi forgalomban elérhető gallium-nitrid (GaN) alapú fedélzeti töltő (OBC) technológiai platformjának nevez. Ez a megoldás a nemrég bemutatott Qiyuan E07 elektromos járműbe került integrálásra. A kínai autógyártó – amely az ország egyik legrégebbi vállalata – a Navitas Semiconductor nagy teljesítményű GaN-eszközeit alkalmazta, hogy növelje a jármű töltőrendszerének teljesítménysűrűségét és hatékonyságát.

2

A Changan SDA platformjára épülő Qiyuan E07 egy eredeti elektromos SUV-pickup hibrid, amely egy- és kétmotoros változatban is elérhető, és ternáris lítium akkumulátorokkal működik. A kétmotoros változat 598 lóerős (440 kW) teljesítményre képes és eléri a 210 km/h végsebességet, míg az egymotoros verzió 343 lóerőt (252 kW) biztosít. Az akkumulátor kapacitásáról és a hatótávról egyelőre nem állnak rendelkezésre részletes adatok.

A jármű fejlett LiDAR és kamerarendszerrel van felszerelve, amely magas szintű vezetőtámogatási funkciókat biztosít. Egyedülálló tulajdonsága a földközeli pályán keringő műholdas csatlakozás, amely folyamatos internetelérést garantál.

A Changan állítása szerint a GaN-alapú fedélzeti töltő (OBC) töltés és kisütés közben 96%-os hatékonysággal működik, és teljesítménysűrűsége 6 kW literenként. A vállalat előrejelzései szerint a magasabb hatékonyság akár 10 000 kilométerrel is megnövelheti a jármű élettartama alatt megtehető távolságot. További fontos tényezőként említik a lehetséges költségcsökkentést is. A vállalat becslése szerint a felhasználók az autó teljes élettartama alatt 15–20%-kal alacsonyabb töltési költségekre számíthatnak a hagyományos OBC megoldásokhoz képest.