A BYD szegedi üzeménél és a CATL debreceni gyáregységében is Siemens-technológia segíti majd az energiaelosztást.
2025 második felében akár már le is gördülhet az első autó a BYD épülő hazai üzemének gyártósoráról. Az európai vásárlók számára teljesen elektromos meghajtású és plug-in hibrid személyautókat gyártó kínai nagyvállalat óriásüzeme több mint 300 hektáron fog elterülni Szeged mellett, ahol a működéshez szükséges villamos energia vételezéséhez új transzformátor-alállomást is létesített a vállalat.
A közvetlenül a nagyfeszültségű hálózathoz csatlakozó, 132/24 kVA (kilovoltamper) teljesítményű, komplett alállomás építésre az MVM Xpert Zrt. kapott megbízást. Számukra a beruházáshoz a Siemens Zrt. szállítja az energiaelosztást biztosító, 24 mezős középfeszültségű kapcsolóberendezéseket.
Szintén 2025-ben kezdődik meg az elektromos járművekbe szánt akkumulátorcellák gyártása a CATL debreceni üzemében, a tervek szerint előbb évi 40 GWh (gigawattóra), majd később évi 100 GWh éves termelési kapacitással. A 60 ezer négyzetméteres gyártócsarnok megbízható energiaelosztásához szintén a Siemens Zrt. szállít összesen 32 mező középfeszültségű kapcsolóberendezést, partnerének az MVM Xpert Zrt.-nek a megbízásából.
A két üzem számára biztosított, Siemens NXAIR M típusú, légszigetelt kapcsolóberendezéseket úgy fejlesztették ki, hogy többek között az autóipari megrendelők igényeinek kiszolgálására különösen alkalmasak legyenek. Alacsony karbantartási igényüknek, hosszú, akár 30 éves élettartamuknak, valamint nagy megbízhatóságuknak köszönhetően, a nagyfokú üzembiztonságot kívánó gyártási folyamatokat támogatva, hozzájárulnak az üzletmenet folytonosságához, miközben a környezeti szempontból teljesen semleges, a levegőt használják szigetelőközegként a fenntartható működéshez.