A Siemens szállítja a vezérlő- és hajtástechnikát a világ legnagyobb szállítható óriáskerekéhez. A 80 m magas és 750 t súlyú gigászi acélszerkezetet a Maurer Germen Wheels müncheni vállalat építette a Bussink Design tervei alapján. A 74 m átmérőjű forgórész két vagy négy fordulatot tesz meg óránként, és 16 utast szállít 27 gondolájának mindegyikében. Miközben Münchenben előkészületben van az R80XL típusszámot viselő szerkezet újabb példánya, az első már Pueblában (Mexikó) rója a köröket 2013 nyara óta. A Siemens szállította hajtások, az elektro- és az automatika-technika hatékony üzemet biztosítanak, és ami a legfontosabb, biztonságos menetet garantálnak.
A mobil XL-óriáskerekeket nem vidéki vásárokra vagy népünnepélyekre szánták, mert ehhez a 3-4 hetet igénylő felépítés és leszerelés túlságosan időrabló. Az óriásoknak változó színhelyeken, átmeneti turista-attrakcióul kell szolgálniuk. A legfőbb követelmény, a biztonság kielégítésére például két rendszer szolgál áramkiesések esetére. Egyrészt rendelkezésre áll egy áramfejlesztő aggregát, másrészt kitűnő csapágyazás gondoskodik arról, hogy a kerék mindig súlypontjával lefelé gördül, vagyis az utasok áram nélkül is ki tudnak szállni.
A biztonságot garantálja továbbá a két redundáns Simatic S7-300F vezérlés is. Ezen kívül a teljes kapcsolástechnika két redundáns, térben különböző helyen telepített konténerre van elosztva. A vezérlés a hajtómotorokon kívül a gondolák infrastruktúrájára (többek között a világításra, a klimatizálásra, elektromos ajtókra) is kiterjed.
A hajtásra nyolc gumikerékkel szerelt villanymotor szolgál, amelyek a nagy kerék külső oldalának különféle pontjaira nyomódnak és így forgatják azt. Automatikus beállító rendszerek folyamatosan optimális nyomást alkalmaznak a kerékre. Minden motor frekvenciaváltóval van felszerelve, amelyek a legkedvezőbb forgási sebességet biztosítják, így csökkentve a kopást. A motorok állapotát is folyamatosan ellenőrzik. A frekvenciaváltók a fékezési energia helyi hálózatba való visszatáplálását is lehetővé teszik. Mivel a hajtás valamennyi komponense folyamatosan egymással kooperálva működik, a kereket hatékonyság és elhasználódás tekintetében is optimálisan lehet üzemeltetni.
Az utasok beszállása is automatizálva van: valamennyi gondola állapot-információt küld magáról – a robusztus Industrial LAN rádióösszeköttetésen keresztül – az üzemeltetőnek, aki a jegyvásárlás alapján a várakozó utasok számát is ismeri. A gondolák így automatikusan úgy állnak meg a beszállításhoz, hogy a kerék mentén mindig optimális súlyelosztás alakuljon ki.