Az LG Electronics Inc. (LG) 501,40 milliárd koreai won (474,81 millió USA dollár) értékű, a 2014-es teljes évre számított adózás utáni nyereséget jelentett be a mai nap folyamán. Ez 125 százalékos emelkedést jelent az előző éves eredményhez képest. Az üzemi eredmény szintén tekintélyes mértékben, 46 százalékkal emelkedett az előző év során, 1,25 trillió wonról (1,14 milliárd USA dollár) 1,83 trillió wonra (1,73 milliárd USA dollár). Az egész éves konszolidált árbevétel 59,04 trillió wonra rúgott (55,91 milliárd USA dollár), ami lapvetően az okostelefon-szállításban bekövetkező 24 százalékos növekedésnek köszönhető.
A 2014. negyedik negyedéves konszolidált árbevétel 15,27 trillió won volt (14,06 milliárd USA dollár), míg az üzemi nyereség 275,1 milliárd won mértékű (253,31 millió USA dollár), amely 28 százalékos emelkedést jelent az előző év azonos időszakához képest. Az utolsó (2014. december 31-vel zárult) negyedévre végzett számítások 205,7 milliárd wonos (189,41 millió USA dollár) adózás utáni veszteséget mutattak, főleg az LG plazmatévé gyártás lezárásából származó amortizációs költségek okán.
Kép: LG
Az LG Home Entertainment Company (Szórakoztató elektronika) 509 milliárd wonos (482,01 USA dollár) üzemi nyereséget jelentett be a teljes évre, amely 31 százalékos emelkedést jelent 2013-hoz képest, ahogy az éves árbevétel is emelkedett valamelyest és 19,38 trillió wonon (18,35 milliárd USA dollár) zárt. A negyedik negyedéves árbevétel 20 százalékkal nőtt a harmadik negyedévhez képest és elérte a 5,43 trillió wont (5.00 milliárd USA dollár). Az eredmény a csúcsidőszakban Európában, a FÁK országaiban, illetve Észak Amerikában megnövekedett TV keresletnek volt köszönhető. A feltörekvő piacokon tapasztalható erősebb versenyhelyzet és a gyengébb valuta-mozgások ellenére a vállalat optimista, és bízik abban, hogy a prémium szegmens — OLED és ULTRA HD TV — és a digitális azonosítási iparág egyaránt tovább nő majd.
Az LG Mobile Communications Company (Mobilkommunikáció) 16 százalékos éves árbevétel emelkedésről számolt be, amely 15,06 trillió wont, azaz 14,26 milliárd USA dollárt jelentett. Ez a siker elsősorban Észak Amerikának köszönhető, ahol az utolsó negyedévben 78 százalékkal nőtt az eladások értéke 2013 azonos időszakához képest. A negyedik negyedéves árbevétel 3,78 trillió won (3,48 milliárd USA dollár) volt, amely 5 százalékkal magasabb az előző év hasonló időszakában mért eredményéhez képest. A vállalat 2014-ben összesen 59,1 millió okostelefont értékesített, amely 24 százalékos növekedést jelent 2013-hoz hasonlítva. A vállalat az év során összesen 78,2 millió mobileszközt adott el. Az LG kihívásokkal teli évre és a számos gyártó miatt globálisan erősödő versenyhelyzetre számít. A koreai óriás épp ezért a márka további erősítésére és még hatékonyabb működésre törekszik, valamint a szelektív, kulcsfontosságú piacokra fókuszál.
Az LG Home Appliance Company (Háztartási elektronika) 11,54 trillió wonos (10,93 milliárd USA dollár) éves értékesítésről számolt be. A vállalat Európában és a feltörekvő piacokon - mint a Közel Kelet, Afrika, és Délkelet Ázsia - zárt erősebb eredményekkel és ezek a piacok egyensúlyozták ki a némiképp lassuló Észak Amerikai eredményeket. A negyedik negyedéves árbevétel, kicsit emelkedve 2,88 trillió volt (2,65 milliárd USA dollár), míg az üzemi nyereség a harmadik negyedévhez képest 64 százalékot erősödve, elérte a 85 milliárd wont (78,27 millió USA dollár). Ez a 2013-as év azonos időszakához mérve is 2 százalékos emelkedést jelent. A várakozások szerint az általános kereslet lanyhulni fog az év során, így a vállalat a kihívásokra energia-takarékosságfókuszú innovációval és a költségek, illetve árak versenyképességének javításával reagál majd.
Az LG Air Conditioning & Energy Solutions Company (Légkondicionálók és energetikai megoldások) 4,56 trillió wonos (4.32 milliárd USA dollár) éves árbevételt jelentett, az üzemi nyereség 255,1 milliárd won (241,57 millió USA dollár) volt. A negyedik negyedéves értékesítések 9 százalékkal, 781,4 milliárdra (719,52 millió USA dollár) emelkedtek 2013 azonos időszakához képest. Az emelkedés elsőszámú oka a kereskedelmi légkondicionálók differenciált növekedése volt. Az LG a globális gazdasági bizonytalanságot a termékek és költségek versenyképességének javításával és energiahatékonyabb termékekkel kívánja leküzdeni.