Az ESTEL RA, az Algériai Nemzeti Vasutak (SNTF) és a Siemens konzorciuma a vasúti fejlesztéseket és befektetéseket koordináló állami ANESRIF ügynökségtől megrendelést kapott jelzés- és forgalomirányítás-technika szállítására, a Beni Mansour és Bejaia között meglévő vasútvonal kétvágányosra történő bővítéséhez.

vasutvonal

A megrendelés Siemensre eső értéke 95 millió euró. A 90 km hosszú és kilenc állomást magában foglaló, az Atlasz-hegységen át húzódó vonalat a Siemens az ETCS Level1 szerinti Trainguard 100 vonatbefolyásoló rendszerrel, a VICOS automatikus forgalomirányító rendszerrel, 9 db Simis W elektronikus biztosító berendezéssel, a GSM-R rádiós mobilkommunikációs rendszerrel, valamint a RailCom Manager (RCM) kommunikáció menedzsmenttel szereli fel. A megrendelés kiterjed a Bejaiaban létesítendő üzemirányító központra, továbbá a személyzet új technikára való kiképzésére is.

Az algériai vasúthálózat kiterjedése 3 800 km, amelynek az ország ötéves terve szerint 2015-re ennek további 6 000 kilométerrel kell bővülnie. További 500 kilométernyi pálya kétvágányúra épülne át, ami által lehetővé válik az engedélyezett sebesség 160 km/h-ra való emelése – ez rövidebb menetidőt, és több közlekedő járatot eredményez. A Siemens több algériai személy- és teherszállítási vonal ETCS rendszerrel való ellátása mellett 2011-ben kulcsrakészen adta át az algíri M1 metróvonal jelző-, biztosító és áramellátási berendezéseit. A vonal meghosszabbítása folyamatosan zajlik, a Siemens hatékony közreműködésével.