A Siemens rekordösszegű megbízást nyert el a Rajna-Ruhr nagyvárosi régiótól. Az új Rajna-Ruhr Expressz (RRX) vasúti koncepcióban érintett önkormányzatok bízták meg a Siemenst 82 db Desiro HC elektromos motorvonat szállításával, valamint azzal, hogy azokhoz 32 éven keresztül karbantartási szolgáltatásokat biztosítson. 1,7 milliárd eurót meghaladó összértékével ez a Siemens által Németországban valaha elnyert legnagyobb regionális vasúti közlekedési megrendelés.

train

Kép: Herbert Ortner, CC BY 3.0, Wikimedia Commons

„Ez óriási siker a Siemens vasúti üzletága számára. A projekt - azon kívül, hogy bebiztosítja a meglévő magasan kvalifikált munkahelyeket Észak-Rajna-Vesztfáliában - új állásokat is teremt. Az általunk szállított legmodernebb vonat jó hír a Rajna és a Ruhr folyók mentén, Németország legsűrűbben lakott vidékén élő több millió ingázó számára” – mondta Jochen Eickholt, a Siemens Mobilitási Üzletágának vezérigazgatója. A vállalat nem csupán leszállítja, de 32 éven át karban is tartja a vonatszerelvényeket.

A német vasúti iparág történetében ez az eddigi legnagyobb volumenű szolgáltatás-megrendelés. A Siemens Dortmund-Eving városában építi fel karbantartó létesítményét, ahol egyidejűleg négy vonatszerelvény karbantartására lesz majd lehetőség, mintegy 100 új szakember váltott műszakban végzett munkájának eredményeképpen. A tervek szerint az üzemben lesz majd járműcsarnok, speciális szerelőműhely, kültéri mosóállomás, valamint tíz szerelvény számára elegendő tároló vágány. Ezzel a Siemens összességében mintegy 150 millió eurónyi beruházást hajt végre Észak-Rajna-Vesztfáliában található vasút-technológiai helyszínein. A régióban az évszázad beruházásaként értékelt projekt eredményeképpen megépülő RRX a szerelvények átadásának 2018-as megkezdését követően javítani fogja a Rajna és a Ruhr folyók mentén a folyamatosan romló közlekedési viszonyokat. A régió a maga mintegy tízmilliós népességével és számos tranzitútvonalával Európa egyik legnagyobb nagyvárosi területe. A Köln és Dortmund közötti kulcsfontosságú útvonalon például évek óta túlterheltek a közösségi közlekedési hálózatok és vasúti összeköttetések.

A vasúthálózat optimalizált bővítése és ezzel együtt a közúti forgalom potenciális áthelyeződése a vasútra minden munkanap több ezer gépkocsival csökkentheti a forgalmat. Az első RRX szerelvények várhatóan 2018 végén állnak majd forgalomba, és a régió területén akár 160 km/óra sebességgel is közlekednek majd. A vasúti infrastruktúra projekt befejezését követően a tervekben negyedóránkénti szolgáltatás szerepel. Minden szerelvény négy kocsiból áll majd, és 105 méteres hosszúságban 400 ülőhelyes kapacitást biztosít az utasok számára. A működés során két egység összekapcsolásával nyolc kocsiból álló, 800 férőhelyes szerelvényt alakítanak ki. A Desiro szerelvények már üzemelnek Németországban, Belgiumban, az Egyesült Királyságban, Oroszországban, Svájcban és Thaiföldön, valamint hamarosan Ausztriában is megjelennek.