A BLS Cargo svájci vasúti fuvarozó cég a Siemenstől rendelt meg 15 darab Vectron MS többáramnemű mozdonyt, amelyeket a határkeresztező forgalomban fognak használni Németországban, Ausztriában, Svájcban, Olaszországban és Hollandiában. Az észak-déli fuvarozási folyosóhoz szükséges valamennyi trakciós és vonatbefolyásoló rendszer megtalálható a fedélzeten.

Siemens_Vectron

Kép: Szalay3, CC BY-SA 4.0, Wikimedia Commons

A mozdony legnagyobb sebessége 200 km/óra, a teljesítménye 6 400 kW. A mozdonyok leszállítására három szakaszban kerül sor, az első mozdonyt 2016 második felében tervezik üzembe helyezni. „A BLS Cargo 2014 végén széles körű próbamenetekkel és tesztekkel vizsgálta a Vectron mozdonyok energiafogyasztását, trakciós teljesítményét, többáramnemű vezérlését, működőképességét és használhatóságát. A Vectron teljes koncepciója meggyőző volt számunkra,” nyilatkozta Dirk Stahl, a BLS Cargo AG vezérigazgatója.

Jochen Eickholt, a Siemens vasúti üzletágának igazgatója hozzátette: „Ennél a megrendelésnél a Vectron mozdonyunk kiemelkedő teljesítménye volt a döntő tényező. A mozdony konstrukciója nemcsak jövőbemutató és rugalmas elgondoláson alapul, hanem teljes életciklusa alatt a legnagyobb hatékonyságot biztosítja vevőink számára.

A Vectron a különböző országspecifikus variációk mellett többféle berendezéscsomaggal felszerelhető, ezáltal pontosan illeszthető a különböző szállítási feladatokhoz. A gyorsan elérhető kedvelt változatok még inkább lerövidítik az átadási határidőt. A platformkoncepciónak köszönhetően később a mozdonyok korszerűsíthetők, illetve minimális ráfordítással átalakíthatóak a különböző folyosókon történő üzemelésre.