A Cofely-Fabricom infrastruktúrafejlesztő vállalattal létrehozott konzorcium tagjaként a Siemens a belga vasúthálózat több mint 2.200 vágánykilométerét fogja felszerelni az Egységes Európai Vonatbefolyásoló Rendszer 2-es szintjének berendezéseivel. A megrendelő az Infrabel, a belgiumi vasúti infrastruktúra-üzemeltető cég volt.

vasút

A konzorcium által kapott megrendelés volumene körülbelül 510 millió eurót tesz ki. Az Egységes Európai Vonatbefolyásoló Rendszer az európai vasúti forgalom egységesítésének lényeges alkotóeleme. A tervek szerint ez váltja fel az európai kontinensen működő, több mint 20 nemzeti automatikus vonatvédelmi rendszert, továbbá növeli a hálózat biztonságát és kapacitását. Az ütemterv szerint a projekt 2025 végére fog befejeződni. A szerződés az ATP rendszer és az elektronikus biztosítóberendezések üzembe helyezését tartalmazza.

"Ez a megrendelés kihangsúlyozza az automatikus vonatvédelmi rendszerek területén betöltött vezető szerepünket" - kommentálta a hírt Jochen Eickholt, a Siemens Mobility divíziójának vezetője. "A Siemens 1-es szintű ETCS berendezéseket már sikeresen telepített a belga vasúttársaság részére." Az Egységes Európai Vonatbefolyásoló Rendszer 2-es szintje a vasút-specifikus GSM-R mobil rádiós rendszert használja a jármű és a pályamenti berendezések közötti állandó jellegű, kétirányú rádiós kommunikáció biztosítására.

Ez nemcsak a sebesség folyamatos ellenőrzését teszi lehetővé, hanem az új menetengedélyek azonnal elküldhetők a jármű felé, és minden lényeges információ megjelenik a kijelzőn a vezető számára a vezetőfülkében. A Siemens jelenleg Németországban, Ausztriában, Svájcban, Spanyolországban, Törökországban és Magyarországon szerel fel vasútvonalakat ezzel a nagymértékben automatizált rendszerrel.