A Siemens 156 millió dollár értékű szerződést köthetett a New York-i Közlekedési Vállalattal, más néven MTA-val. A kommunikáció alapú vonatvezérlési rendszer üzembe helyezésére a Queen Boulevard vonalon, ami New York City metróhálózatának egyik legforgalmasabb vonala.

new york metró automatizálása

A rádiókommunikáción alapuló kommunikáció alapú vonatvezérlési rendszer, rövidebb nevén CBTC technológia valós idejű adatokat szolgáltat a jármű helyzetéről és a sebesség viszonyokról, lehetővé téve a rendszer üzemeltetői számára a járművek számának biztonságos emelését egy adott vonalon. Ez a vonatok érkezési gyakoriságának növelését eredményezi, így az MTA több utas szállítását tudja biztosítani a rendszerében.

A CBTC technológia révén csökken a pálya menti berendezések száma, aminek eredményeképpen kevesebb fenntartási költséggel és szolgáltatás kieséssel számolhatnak az üzemeltetők. Ezenkívül a technológia pontosan meghatározza minden egyes szerelvény helyét a vágányokon és szabályozza a sebességet, biztonságosabbá téve a közlekedést az utasok és az alkalmazottak számára.

A New York-i metró esetében a Siemens Trainguard nevű automatikus vonatbefolyásoló rendszere lehetővé teszi, hogy a több mint 100 éves metró hálózatában nagymértékben növeljék a szerelvények számát, következésképpen a szállítási kapacitást a vonatok rövidebb követési idejének köszönhetően. Továbbá az automatikus vonatbefolyásoló rendszer javítja a földalatti vasút biztonságát, rendelkezésre állását és pontosságát. Ezeket a Trainguard rendszereket már korábban üzembe helyezték Párizsban, Budapesten, Kantonban, Pekingben és Barcelonában.

A Siemens szállítja a fedélzeti berendezéseket összesen 305 szerelvényhez, és a 8 terepi helyszín közül 7 esetében telepíti a pálya menti jelzéstechnológiai eszközöket. A vonal egész hosszában telepített automatizált jelzőberendezések és érzékelők révén a CBTC technológia folyamatosan frissíti a rendszer állapotát, aminek eredményeként kevesebb a késés és aktualizált utazási információk állnak rendelkezésre, amelyeket megosztanak az utasokkal a hangosító berendezéseken, az elektronikus képernyőkön és a mobil alkalmazásokon keresztül. A rendszer csökkenti a szükséges pálya menti berendezések számát is és tartalék rendszereket használ, aminek következtében kevesebb szolgáltatás kimaradás fordul elő és nő a megbízhatóság.