Trikala városában múlt szombat óta tizenkét személyes, vezető nélküli autóbuszok szállítják az utasokat. A buszokat egy hosszú tesztelési időszakot követően állították forgalomba.
Kép: Popular Science
Első alkalommal állítottak forgalomba vezető nélküli járművet, amelyek részt vehetnek egy város közúti közlekedésében. Hogy a projekt megvalósulhasson, törvénymódosításokra is szükség volt. Ezt követően szigorú szabályzás alá vonták az önvezető járműveket Görögországban. A buszok nem mehetnek 20 kilóméter per óránál gyorsabban, továbbá nem válthat sávot és nem fordulhat meg, a busz kizárólag egy előre meghatározott útvonalon járhat körbe-körbe. Az említett szabályzás miatt útakadály esetén a busz kénytelen addig várakozni, amíg szabad utat nem kap.
Az automatizált buszokat ingyen lehet használni, a helyiek teljesen megbíznak a technológiában, sokak szerint sokkal biztonságosabbak, mint az ember által vezetett járművek. A projektet az európai unió támogatta, mely a közepes méretű városok tömegközlekedésének fejlesztését tenné lehetővé.
Jelenleg nincs akkora forgalma, mint ahogy az egy nagyvárosban elvárható lenne, azonban tökéletes alternatíva lehet a jövőben. Rövidesen a személyautók zöme is vezető nélküli lesz, így várhatóan lazítani fognak az önvezető járművek szabályozásán, ami a görög buszok elterjedését vonhatja maga után.
A buszok 2016 márciusáig róhatják köreiket Trikalában. Ezután egy felmérést készítenek a helyiekkel, mely alapján felülvizsgálják a technológia életképességét. Ha Trikalában jól vizsgáznak nagy eséllyel további kisvárosokban is megjelenhetnek az automatizált buszok.