Az amerikai nagyvállalat bérbe vette a Tesla önvezető technológiáért felelős műszaki menedzserét. A Google fogadalmat tett a Teslának, „Nem fogunk autót építeni”. Ezzel a feltétellel alkalmazhatták csak Robert Rose műszaki igazgatót, a részben versenytársnak számító vállaltnál.
Rose nagy szaktekintélynek számít a szoftvermérnöki szakmában, a Tesla előtt a HP és a Sony, de még a SpaceX is alkalmazta. Azt nem hozták nyilvánosságra, hogy konkrétan mi lesz Rose szerepe a Google-nél, azonban több olyan projekt is van, ahol kamatoztathatná tudását. Azonban a legegyértelműbbnek az tűnik, hogy az önvezető autó szoftver fejlesztés lesz a feladata.
És ezzel tartaná is magát a Goggle az ígéretéhez, miszerint nem építene autót Rose segítségével, hiszen csak szoftvert fejlesztenének egy meglévő modellhez. Így viszont lehetséges, hogy a Google és a Tesla egy titkos szövetségre lépett, melyből egy sokrétű autonóm okos autókhoz tervezett vezérlő szoftver fog megszületni.
Ha párhuzamot vonunk az autók és az okos telefonok között lehet, hogy a Google egy hasonló bravúrra készül. A Google a hardver illetve eszközgyártásban nem teljesít kimagaslóan azonban az Andorid operációs rendszere szinte minden második okos telefonon megtalálható. Hasonló képen az autógyártást meghagyná az autógyáraknak, azonban a szoftvert már ő szeretné szolgáltatni az új generációs önvezető funkcióval ellátott okos autóknak.
Emellett a Google szoftverei összetett és biztonságos szolgáltatást tudnának nyújtani. Gondoljunk csak az okos autó szoftverek körüli botrányokra, az autógyárak által tervezett okos autók könnyedén feltörhetőnek és sebezhetőnek bizonyultak. Azonban ha egy óriási szoftvergyártó cégre bíznák a feladatot sok biztonsági gond megoldódna és a felelősség egy részét is átháríthatnák.
Persze ez csak feltételezés, azonban minden egybevág. Mivel kizárólag a Tesla rendelkezik olyan kereskedelmi forgalomban lévő gépjárművel, ami már rendelkezik önvezető funkcióval, kézenfekvő, hogy velük együttműködve lenne érdemes belevágni a szoftverfejlesztésbe.