A NASA egyik kutatása érdekes eredménnyel zárult, új technológiai megoldások bevezetésével a felére csökkenthetnék a repülőgépek fogyasztását.
A repülők üzemanyag megtakarításán túl a zajszennyezést a nyolcadára, a káros anyag kibocsátást pedig a negyedére lehetne redukálni a jelenlegihez képest. A Nemzeti Repülési és Űrhajózási Hivatal közleménye szerint ha a 2009 óta kifejlesztett technológiákat alkalmaznák a légi-közlekedésben, az óriási megtakarítást jelentene a légitársaságoknak.
A NASA a kutatás során a törzsek, a hajtóművek technológiai fejlesztési lehetőségét valamint a jármű rendszereinek integrálását vizsgálta. Az eredmények rámutattak több alapvető hibára, többek között a jelenleg használatban lévő modellek vezérsíkja kivétel nélkül túl van méretezve. Kisebb vezérsíkkal is képesek lennének biztonságos repülőket gyártani, amelyeket a kisebb légellenállás és súly révén gazdaságosabban lehetne üzemeltetni.
Újabb eljárást dolgoztak ki a repülő szerkezetét biztosító kompozit anyagok összeillesztésére is, melynek köszönhetően 20%-os súlyvesztést tudnának elérni. A hivatal a General Electric-kel és a Pratt & Whitney-vel együttműködve részt vett egy új hajtómű kifejlesztésében is, amely önmagában 2,5-15%-al kevesebb kerozint használ.
Az eredményeket hallva úgy tűnik eljött az ideje az új generációs repülőgépek kifejlesztésének, amelyek sokkal zöldebb közlekedést fognak biztosítani.