A dízelbotrányt követően a Volkswagen egy új katalizátor ötletét terjesztette az amerikai Környezetvédelmi Hivatal elé, amely szerinte megoldást jelentene a gépjárművek emissziós értékének normalizálására.
Előző cikkünkben olvashatnak a Volkswagen új katalizátoráról, amit azonban a Környezetvédelmi Hivatal nem fogadott el. A visszautasítást a levegő minőségre vonatkozó előírásokkal foglalkozó igazgatótanács azzal magyarázta, hogy az új katalizátor nagyban befolyásolná a fogyasztást, a vezethetőséget, a teljesítményt és a biztonságot is. Ezáltal a Volkswagen javaslata nem nyújtana valódi megoldást a problémára.
Így a Volkswagen dízel botrány ügyében még továbbra sem született meg a döntés az érintett autók sorsáról. Sokan úgy vélik, hogy az új katalizátor beszerelése csak a Volkswagen számára lett volna jó megoldás, hiszen így gyorsan és olcsón pontot tehetett volna az ügy végére. Azzal azonban nem számolt, hogy milyen hatással lenne az autó egyéb tulajdonságaira az új katalizátor.