A Siemens nyerte el a párizsi tömegközlekedést üzemeltető Párizsi Közlekedési Vállalat megrendelését a párizsi metró 4-es vonalának felszerelésére jelző és üzemirányító rendszerekkel. A teljesen automatikus működés akár 20 százalékkal is növelheti ennek a vonalnak a kapacitását, amivel a szerelvények sűrűbben követhetik egymást.
Kép: Cramos, CC BY-SA 3.0
A tizenkét kilométer hosszú 4-es vonal korszerűsítéséhez a Siemens a Trainguard MT elnevezésű, automatikus vonatbefolyásoló rendszert fogja használni, amely kommunikáció alapú vonatvezérléssel valósítja meg az automatizált üzemet. A szerelvény minden mozgását a forgalomirányító központon keresztül felügyelik, amit szintén a Siemens fog szállítani, emellett mind a 27 metróállomáson speciális peronkapuk garantálják a nagyobb biztonságot.
A párizsi metró naponta mintegy 700.000 utast szállító 4-es vonala az egész párizsi tömegközlekedési hálózat egyik legnagyobb forgalmú eleme, egyúttal pedig ez a legfontosabb észak-déli irányú földalatti vonal, amely a város északi részén található Porte de Clignancourt állomást köti össze a déli városrészben a jövőben kialakítandó Bagneux végállomással. A vonal Franciaország fővárosán áthaladva kiszolgál három jelentős vasúti pályaudvart is, és ez az egyetlen kapcsolat, amely átszállási lehetőséget biztosít mind a 16 többi tömegközlekedési tranzit útvonal felé.