Az Európai Parlament támogatja a gépjárművek károsanyag-kibocsátás tesztelési folyamat fejlesztését.
Az Európai Parlament planetáris ülésén egy képviselő sem vétózta meg a javaslatot. A Volkswagen kapcsán kirobbant dízelbotrány következményeként szükségesnek látják egy új tesztelési módszer bevezetését. A gépjárműveket valós vezetési feltételek mellett tesztelnék, így pontosan mérni lehetne a károsanyag-kibocsátást miközben kizárnák a csalás lehetőségét is.
Az új típusengedély kiadásához a jelenlegi laboratóriumi mérések, nem biztosítanak megfelelő eredményeket, az eredmények nem tekinthetőek reálisnak. A jármű valós vezetési viszonyok mellett a határértéket akár 500%-al is meghaladhatja.
Az új mérési módszerek bevezetésével a dízelautók nitrogén-oxid-kibocsátási határértékét ideiglenesen megemelnék, hiszen az új mérési módszereknek valószínűleg sokkal nehezebb lesz megfelelniük, illetve a még fejlesztés alatt álló rendszer időlegesen pontatlanságai is megnehezíthetik a gyártók dolgát.