Hetedik alkalommal hirdette meg az MVM Csoport az MVM Edison startup versenyt, idén öt témakörben és két kategóriában összesen több mint száz jelentkező pályázott innovatív ötletével.

Illusztráció: Pexels

Az MVM közleménye szerint a jövő energetikai megoldásai mellett a jövő otthona, a jövő városai, a digitális infrastruktúra, az ügyféloldali fizetési megoldások, illetve a vásárlói tapasztalatok és termékinnovációs megoldások témakörében nevezhették ötleteiket az innovátorok. A megmérettetésre valós problémákra megoldást kínáló innovatív, piacképes ötleteket vártak.

A pályázatokat a még kidolgozásra, megvalósításra váró ötlet fázisban, illetve a már érettebb szakaszban járó scale up fázisban lehetett benyújtani.

A tájékoztatás szerint az ötlet fázisban taroltak az energetikai szektor számára izgalmas ötletek, itt hat csapat jutott a versenybe és készülhet fel a május 10-én megrendezendő fináléra, a Demo Day-re.

A scale up fázis versenyzői között két csapat mutathatja be ötletét.

A versenybe jutott csapatok kéthónapos intenzív inkubációs programban vehetnek részt, amely felkészíti őket a Demo Day-re. A képzésen a versenyen kívül is jól hasznosítható tudást kapnak a résztvevők vállalkozásuk elindításához és fejlesztéséhez.

Az MVM Edison szakmai zsűrije dönt majd az ötlet fázis első három helyezettjéről, illetve a scale up fázis győzteséről. A két első helyezett három-, a további dobogósok pedig kettő-, illetve egymillió forint értékű támogatást kapnak. A versenyen helyezést elérők lehetőséget kapnak arra is, hogy legfeljebb 50 millió forint értékű magvető befektetést nyerjenek el.