A programot klasszikus videojátékokon tesztelték. Először nem bizonyult túl hatékonynak, idő kellett mire megtanulta a játékot. Viszont pár száz menet után tökéletes játékosnak bizonyult, néhány esetben jobban játszott, mint egy profi emberi játékos.

Pong

Kép: Hasbro Interactive, Wikimedia Commons

Az emberi agy ihlette ezt a tanuló algoritmust mely jelenleg 49 különböző játékot ismer már behatóan. Ez az első olyan rendszer, amely önmagát tanítva sajátít el különböző képességeket, így sok különböző összetett feladat elvégzését is képes megismerni. Eddig az öntanuló rendszereket csak egyszerű problémát megoldására használták, de ezzel az új programmal olyan feladatokat is megoldhatnak, amely egy ember számára is kihívást jelent.

Ez a problémamegoldó képesség sokban hasonlít az IBM által létrehozott számitógépre, amely 1997-ben legyőzte Garri Kaszparov sakkvilágbajnokot. Viszont ez a régi szoftver nem saját kezűleg tanulta meg a sakk szabályait, hanem egy előre beprogramozott tudással rendelkezett. A Google tulajdonképpen egy univerzálisan használható problémamegoldó algoritmust hozott létre, amely saját hibáiból tanulva folyamatosan tökéletesíti a saját módszereit egy probléma megoldására.