A győri Széchenyi István Egyetem csapata dobogós helyezést ért el az üzemanyag hatékonysági versenyen.

szenergy

Kép: Széchenyi István Egyetem

A Rotterdamban rendezett megmérettetésen induló hat magyar csapatokról, olvashatnak korábbi cikkünkben.

A versenyen az a csapat győz, amelyik a legtöbb utat képes megtenni egy liter üzemanyaggal vagy 1 kWh energiával. A versenyre 26 országból közel kétszáz csapat érkezett, így egészen kiváló eredménynek számít a 3. helyezet.

A győri Széchenyi István Egyetem csapata városi koncepcióban versenyzett, 195 kilométerrel sikerült megszereznie a harmadik helyezést. A tavalyi versenyen a 4. helyezést sikerült megkaparintaniuk, így idén valóban reálisnak tűnt a dobogós helyezés.

Egy elektromos hajtású autóval indultak, melyen napelemek biztosították a segédtöltést. A verseny során az időjárás is kedvező volt számukra, a nap kisütött, és a beállításaik is megfelelőnek bizonyultak.

A többi csapatunkra is büszkék lehetünk, a régi motorosnak számító Óbudai Egyetem a legnépszerűbb benzines prototípus kategóriában a 14. helyen végzett.

Az Árpád Fejedelem Gimnázium diákjai idén először indultak először, elektromos prototípus kategóriában 21. helyen végeztek.

A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, valamint a Szegedi Tudományegyetem hallgatói szigorú műszaki és biztonsági vizsgálat előírásainak sikeresen megfeleltek, azonban a mért eredményt nem sikerült elérniük értek el, így sajnos nem állhattak a rajtvonalhoz.