A Siemens az Ansaldo STS-től kapott megbízás alapján építi ki a limai 2-es metróvonal teljes hosszának, valamint a 4-es metró vonal mintegy 8 kilométeres első szakaszának áramellátását.

Peru metró

Kép: James C. ,CC BY-SA 2.0

A két új épülő metróvonal a város távolabbi részeit és a nemzetközi repülőteret köti majd össze. Ez a projekt nemcsak a város fejlődésének ad nagy lendületet, hanem a széndioxid kibocsátást is csökkenti, mert a földalatti vasút villamosításához szükséges energia körülbelül 80 százalékát vízerőművek állítják elő. A tervek szerint az utasforgalom 2017-től indul el az első szakaszon, a további három szakaszon pedig 2021-re van ütemezve.

A Siemens szállítja a teljes áramellátási rendszert az újonnan épülő 2-es metróvonalra, amely a keleti Ate városrészt kapcsolja majd össze a nyugaton fekvő Callao elővárossal egy 27 kilométer hosszú pályán keresztül, ami áthalad a történelmi városközponton. Ezzel egyidejűleg a projekt egy további részének keretében a 2-es vonalat meghosszabbítják a repülőtérig, amely rész a jövőbeni 4-es vonal első szakasza lesz. A megállapodás tartalmazza többek között hat alállomás, két 20 kV feszültségű kábelhálózat, 37 állomási villamos berendezés és 21 egyenirányító berendezés (1,5kV, DC), valamint az elektromos rendszerek felügyeleti, vezérlő és adatgyűjtő rendszerének szállítását. A Siemens még 2010-ben jelent meg a perui piacon a Limában levő metró első bővítésének villamosításával.

A Siemens 8DN8 sorozatú gázszigetelésű kapcsoló-berendezését speciálisan a helytakarékos rendszer-konfigurációk céljára tervezték. Kicsi az önsúlya, aminek következtében rendkívül költséghatékony. Mivel ezt a kapcsoló-berendezést a kis zaj és az alacsony szintű téremisszió is jellemzi, könnyen telepíthető érzékeny környezetekben, lakókörzetekben és városközpontokban.