Az új koppenhágai elővárosi vasúthálózatát a Siemens kommunikáció alapú vonatvezérlő rendszer berendezéseivel szerelik fel.

vasút

A projektet hat fázisra osztották fel, az első fázisban elkészült, újonnan megnyitott 25 kilométer hosszú pálya a fővárostól északra fekvő Hillerod elővárosból a keletre található Jaegersborgig halad. Ezt a szakaszt várhatóan naponta több mint 70.000 ingázó fogja használni.

A teljes hálózat elkészülte után óránként maximum 84 szerelvény fog közlekedni az alaphálózaton, ami évi több mint 100 millió utast jelent. A további fázisok szakaszain a következő évek során indul el az utasforgalom.

A koppenhágai S-Bane vonalak jelentik a főváros tömegközlekedési hálózatának gerincét, hiszen a szerelvények körülbelül napi 350.000 utast szállítanak, és ez a szám folyamatosan nő. Ez tükrözi a lakosok számának gyarapodását a dán főváros körüli térségben, ahol jelenleg Dánia teljes népességének több mint ötöde él.

A Siemens Koppenhága teljes elővárosi vasúthálózatát fel fogja szerelni a vonatbefolyásoló rendszer eszközeivel, vezeték nélküli kommunikációs alapú vonatvezérlési technológiát alkalmazva az automatikus működés megvalósítása céljából. Ez teszi lehetővé, hogy a főváros belső részein a szerelvények járatsűrűségét 120 másodpercről 90 másodpercre csökkentsék.