A világ legszárazabb sivatagában építenének vízerőművet
2015-12-14 15:57:03
Egy chilei vállalat a világ legszárazabb sivatagában, az Atacama-sivatagban építené fel legújabb vízerőművét.
Egy chilei vállalat a világ legszárazabb sivatagában, az Atacama-sivatagban építené fel legújabb vízerőművét.
A világ legnagyobb fúziós reaktorát, a Wendelstein 7X-et, tizenkilenc év alatt építették fel Németországban. A vállalkozás sokszor a csőd szélére került, azonban a nehézségek ellenére végül sikeresen megvalósították a projektet.
A világ országai fontos éghajlatvédelmi egyezményt kötöttek az ENSZ 21. klímakonferenciáján.
A szén egy új formáját fedezték fel a Dél Carolinai Egyetemen. A Q-szén amely egyszerűen előállítható, számos hihetetlen tulajdonsággal rendelkezik.
Pénteken, a kazah sztyeppén értek földet helyi idő szerint negyed nyolc körül. A három asztronaután kívül fontos kísérleti minták is voltak a fedélzeten.
A mindössze 13 centiméter hosszú kis robot kétszer akkorát képes ugrani, mint az eddigi hasonló méretű robotok. Ezt a prototípust azért hozták létre, hogy a fejlesztés során szerzett tapasztalatot felhasználhassák a jövő kutató és mentő robotjainál.
A walesi Swansea öbölben építik fel a hatalmas erőművet, amely az árapály jelenséget használja majd elektromosság előállítására.
Az Amerikai Űrügynökség magáncégeknek adná az alacsony föld körüli pályát és az űrállomás egy részét is. Az ügynökség ezután inkább a Hold és Mars küldetésekre összpontosítaná az erőforrásait.
Az 1986-os csernobili atomkatasztrófáról manapság már kevés szó esik, azonban még nem sikerült véglegesen elszigetelni a külvilágtól.
A Baidu kínai nagyvállalat is megkezdte önvezető autói tesztelését. A járművet sikeresen tesztelték különböző terepviszonyok és környezeti körülmények között.
Az orosz globális navigációs rendszer más néven a Glonass elkészült, már az utolsó teszteket végszik a rendszeren.
Megadták az engedélyt a Paksi Atomerőmű, hogy bevezessék a 15 hónapos üzemeltetési ciklus bevezetésére. A hatósági engedély kiadását követően megkezdődött az áttérés az eddigi 12-ről a 15 havonta történő üzemanyagcserére.
Világszerte egyre nagyobb hangsúlyt kap az a fajta energiatároló, amely a vontatási járművek fékezési energiáját tárolja el, majd a jármű gyorsításánál ugyanezt az energiát használja fel, csökkentve az áramszolgáltatói hálózatból felvett energiát, és az ezzel járó költségeket.
Az újszerű szerkezet egy a magasban lebegő papírsárkány szerű repülő alkalmatosság segítségével termeli az energiát. Az amerikai nagyvállalat 2013-ban vásárolta fel a Makani Power nevű céget, amely birtokolta az újszerű elképzelést.